Back to Top

TRAJNO VAS REŠIM:


- tesnobe

- anksioznosti

- paničnih napadov

- in depresije


Naročite se na BREZPLAČEN uvodni razgovor
Pokličite me na tel 051 825 730 ali mi pišite na info@vlastakuster.si


mag. Vlasta Kuster, specialistka EFT, priznana strokovnjakinja

za odpravo psihičnih in čustvenih težav

 

5 načinov zdravljenja anksioznosti brez zdravil

Vlasta Kuster

Zdravljenje anskioznosti z zdravili, kot so benzodiazepini, deluje hitro, že v 30 minutah, vendar lahko ta zdravila povzročijo odvisnost in tudi izrazitejše neželene stranke učinke, npr. zaspanost in neusklajene gibe, tudi že v manjših odmerkih. To lahko povzroči težave pri delu, šoli ali vsakodnevnih dejavnostih, kot je vožnja.  Anksioznosti pa se lahko lotite tudi brez zdravil.

1. Bodite telesno aktivni

Telesna aktivnost že nekaj časa velja za enega izmed načinov uspešnega premagovanja stresa, pozitivni učinki redne telesne dejavnosti na zdravje pa veljajo danes tudi na področju sodobne medicine za nesporne. Redna vadba npr. po nekaterih raziskavah zmanjša smrtnost kar za do 30% - tako pri moških kot pri ženskah, v vseh starostnih skupinah.

Obstajajo trdni dokazi, da lahko že z 2-2,5 ure zmerne do visoke telesno aktivnosti tedensko zmanjšate tveganje pred nastankom kroničnih bolezni. Poleg tega študije dokazujejo, da vadba izboljša tako samopodobo kot počutje na splošno.

Fizična dejavnost pozitivno vpliva na številne biološke in tudi psihološke mehanizme. Telesna aktivnost deluje preventivno in ščiti pred duševnimi motnjami (Van Minnen et al., 2010).

Princip delovanja sicer še ni čisto povsem pojasnjen, vendar pa so odrasli, ki se ukvarjajo z redno telesno aktivnostjo, manj depresivni, pa tudi simptomi anksioznosti so pri njih prisotni redkeje.

Raziskave o vplivih telesne aktivnosti na obnavljanje možganskih celic (nevronov) so v zadnjih letih deležne veliko pozornosti, ravno tako učnki telesne vadbe na anksiozne motnje. Tudi poskusi v laboratoriju dokazujejo, da redna aerobna vadba deluje podobno kot antidepresivi - zvišuje raven t.i. hormonov sreče serotonina in noradrenalina.

Tako da če ste le fizično zdravi, si vzemite vsaj 30 min  dnevno za telesno aktivnost - ta je lahko bolj intenzivna, pa tudi zmerna.

2. Prehrano dopolnite z magnezijem (Mg)

Magnezij je mineral, ki je v človeškem organizmu prisoten pri več kot 300 biokemičnih procesih. Naloga teh procesov je ohranitev notranjega ravnovesja; s pomanjkanjem Mg se lahko to ravnovesje poruši.

Med drugim ugra Mg ključno vlogo pri bioloških sistemih, povezanih z depresijo. Tako so npr. pri glodalcih, ki so jim namenoma odtegnili Mg, opazili prisotnost depresije, ki se sicer lahko pozdravi z antidepresivi, pa tudi z EFT metodo.

Z Mg osiromašena prehrana je povezana tudi z depresijo pri ljudeh, nizke koncentracije Mg so bile ugotovljene celo v povezavi s samomorilnostjo.

Nekateri dokazi iz opravljenih študij nakazujejo na to, da služi Mg kot učinkovit dodatek pri zdravljenju hudih depresij, pripomore lahko k zmanjšanju nekaterih simptomov manije, hitrih cikličnih bipolarnih motenj in zmanjšanju simptomov, povezanih s sindromom kronične utrujenosti.

Depresija pogosto nastopi skupaj z anksioznostjo. Pri blagi anksioznosti so bila v opravljenih raziskavah ugotovljena izboljšanja ob dodatku Mg.

Pri poporodni anksioznosti - za razliko od gornjih ugotovitev - sicer niso ugotovili blagodejnega učinka magnezija.

3. Prelevite se v - jesiharja

Prodajalci kisa, t.i. jesiharji so nekdaj prodajali kis tako, da so z glasnim vpitjem privabili vaščane iz hiš. Od tedaj se je obdržal rek: "Vpiješ kot jesihar".

Podobno lahko storite tudi vi: Uporabite svoje glasilke za ventil in - vpijte. Po vpitju se boste počutili bolj sproščeno. Vendar... storite to na kraju, kjer vas drugi ne bodo slišali ali je kaj takega manj verjetno. V nasprotnem primeru si lahko vaše vpitje razlagajo po svoje in dobite hitro na dom obisk ljudi v modrem:

Odpravite se v naravo, v planine; če je to gozd, kjer kraljujejo medvedi, jih zagotovo ne boste srečali. Lahko vpijete tudi v avtu, na koncertnih prireditvah ali pa vpijete v blazino. Ob tem niti ni pomembno, kako glasni ste. Samo da vpijete ! Občutili boste olajšanje in sprostitev.

4. Uporabite EFT metodo

EFT Metoda temelji na predpostavki, da naj bi bila vsa negativna čustva povezana z električnim tokokrogom, ki se nahaja v našem telesu. Tapkanje na akupunkturne točke povzroči, da se v nekaj trenutkih zmanjša utrip srca, dihanje se umiri, roke niso več potne in tesnoba izgine.

Pri odpravi anksioznosti koristi na dva načina:

- pomagate si lahko na licu mesta in takoj doživite olajšanje. Tukaj si boste lahko pomagali sami, če se boste naučili tapkanja (v pomoč si prenesite priročnik, ki ga dobite na tej strani).

- po drugi poti se lahko anksioznosti rešite za vedno, vendar je ta način malo zahtevnejši, saj potrebujete pomoč nekoga, ki je izkušen tudi pri tem, da bo znal poiskati pravi vzrok in ga s čim manj bolečine odpraviti. V tem primeru gre za mojstrsko EFT metodo.

Video: Kako EFT pomaga pri premagovanju anksioznosti



Hvaležna sem,da sem spoznala Vlasto, in da mi je pomagala z EFT-jem

"Pred petimi leti, ko mi je umrl oče, sem spoznala anksioznost. Strah me postajalo, da bom umrla tudi jaz, takoj za njim, in bognedaj, da me je kje zabolelo, posebej v prsnem košu ali okrog srca, ker sem takoj mislila, da je konec z mano.

Ta strah te ohromi tako, da enostavno ne moreš funkcionirat nikjer več, tudi v službi ne. Ko je postajalo vedno slabše,sem se morala obrniti na psihiatra, ker sem mislila,da je to edina rešitev.

S tabletami sem se pozdravila v enem letu, ampak ne popolno, ker sem občasno še vedno začutila bojazen. Različni dogodki so me pripeljali tako daleč. Hud stres sem doživljala v službi, za katero sem si že želela da se konča, ker nisem več zmogla pritiska.

Ostala sem brez službe in zato mi je bilo lažje. Vendar v meni so ostale rane, ki mi jih očisti EFT. To so rane iz mojega žalostnega otroštva, rane prijateljstva iz prejšnje službe.Vsa ta jeza, ki se je kopičila vsa ta leta v meni, moram reči, da je enostavno več ne čutim in me tisti dogodki ne ganejo več, za katere sem prej izgubljala živce.

Večkrat se zalotim sama sebe, kako se enostavno več ne jezim na istih stvareh, katerih sem se prej vedno in ta jeza je kar trajala, sploh ni odnehala včasih. Na kratko povedano - očistila sem ogromno jeze, žalosti,  anksioznosti, strahu in nezadovoljstva.

Danes, po 14-ih dneh, se počutim mnogo bolje in vem, da sem to dosegla samo z EFT-jem."
Opomba: Osebnih podatkov strank ne objavljam brez njihovega soglasja


5. Pišite - izlijte svoje občutke na papir !

Naslednja izmed uporabnih stvari, ki jo lahko storite v boju proti stresu in anksioznosti, je ta, da svoje občutke prenesete na papir.

Študija na Univerzi v Chicagu (Vir: https://news.uchicago.edu/story/writing-about-worries-eases-anxiety-and-improves-test-performance) je ugotovila, da so študentje, ki so pred testom na kratko opisali svoje občutke in misli, izpit opravili bolje od tistih, ki tega niso počenjali.

To lahko storite tudi s pisanjem dnevnika in sicer tako, da naredite razpredelnico iz 4 stolpcev:

1) Datum

2) Kratek opis dogodka

3) Opis misli, ki vas obhajajo

Najpomembneje je, da napišete kakršno koli misel, ki jo imate bodisi v pričakovanju ali med dogodkom, ki povzroča tesnobo.Kaj si dopovedujete? Kaj se bo zgodilo? Kako se počutite glede tega?

4) Stopnja tesnobe (opisno ali 0-10)

Takšno razpredelnico lahko dobite tudi na tej strani, če kliknete tu.

Ime*

E-pošta*

Telefon*

Kako vam lahko pomagam





Prosimo, preden kliknete na gornji gumb, obkljukajte za uspešno pošiljanje tudi okenček spodaj, kjer piše 'Nisem robot.'