Back to Top

TRAJNO VAS REŠIM:


- tesnobe

- anksioznosti

- paničnih napadov

- in depresije


Naročite se na BREZPLAČEN uvodni razgovor
Pokličite me na tel 051 825 730 ali mi pišite na info@vlastakuster.si


mag. Vlasta Kuster, specialistka EFT, priznana strokovnjakinja

za odpravo psihičnih in čustvenih težav

 

Tapkanje proti anksioznosti prinese takojšnje olajšanje

S tapkanjem si pri ankioznosti lahko pomagate tudi sami, saj takoj občutite olajšanje (o tem, kako premagati anksioznost trajno, pišem čisto na koncu ) in sicer po spodnjem osnovnem postopku tapkanja.

Tapkanje je tehnika, ki jo je razvil leta 1995 gospod Gary Craig. Vsebuje tapkanje na akupunkturne točke po glavi in po zgornjem delu telesa. S tem sprostimo negativna čustva, ki so se tekom stresnih dogodkov nabrale v nas.

Danes vam predlagam, da uporabite osnovni postopek EFT tapkanja, kadar čutite anksioznost in strah.

Osnovni postopek tapkanja je sestavljen iz 5 korakov:

1. korak za premagovanje anksioznosti s tapkanjem: Najprej naredite vdih in izdih in bodite pozorni na svoje telo.

Umirite se in začutite svoje telo. Bodite pozorni na neugodje, ki ga čutite v telesu.

Ali je to napetost v vratu in v ramenih, ali je to cmok v grlu, ali čutite pritisk v glavi ali vas tišči v prsih? Morda čutite napetost v želodcu?

Preprosto začutite telo in prepoznajte, kako se v resnici počutite. Morda ste žalostni ali prestrašeni ali jezni. Bodite pozorni tako na negativna čustva kot tudi na neprijetne telesne občutke.

2. korak: Pred tapkanjem določite intenzivnost vseh teh negativnih občutkov

Uporabite lestvico neugodja od 0-10, kjer 0 pomeni, da se počutite odlično in 10 pomeni, da je največja možna mera neugodja. 10 torej pomeni najbolj kritično stanje, 0 pa pomeni, da ste trenutno povsem brez težav :)

3. korak: Začnite s tapkanjem proti anksioznosti

Tapkanjte na karate točko na roki (glejte ta video s prikazom tapkanja na karate točki) in izgovorjajte stavek, ki ga oblikujete kot kombinacijo dveh delov: v prvem delu vedno govorimo o svojem neugodju, torej o strahu, o tesnobi, o tiščanju v prsih...

V drugem delu stavka pa vedno izrečemo brezpogojno sprejemanje tega, kar čutimo.

Govorimo torej o neugodju, ki smo ga pri prvem koraku zaznali. Če čutite strah, potem recite:

”Kljub temu, da me je strah, se imam rad(a) in se sprejemam.”

Če vas tišči v prsih, recite med tapkanjem po karate točki :

”Kljub temu, da me tišči v prsih, se imam rad(a) in se sprejemam.”

Če ste žalostni, rečite:

”Kljub temu, da sem žalosten (žalostna), se imam rad(a) in se sprejemam.”

Kadar ste jezni, rečite:

Kljub temu, da sem jezen (jezna), se imam rad in se sprejemam.

4. korak: Tapkanje proti anksioznosti nadaljujte po ostalih točkah - po obrazu in po zgornjem delu telesa.

Spet govorite točno o tistem neugodju, ki ste ga pod prvim korakom zaznali in pod tretjim korakom oblikovali v uvodni stavek. Stavek je tukaj kratek. Govorite samo o neugodju.

Čisto preprosto:

”Strah me je.” ali
”Tišči me v prsih.” ali
”Žalosten sem.” ali
”Jezen sem.”

Naredite cel krog, vključite vseh 8 točk
. Točke za tapkanje se nahajajo na:

Notranja stran obrvi, na strani očesa, pod očesom, pod nosom, pod brado, na ključnici, pod pazduho in na koncu na glavi.:

Točke za tapkanje, ki jih uporabite (tudi) za premagovanje anksioznosti s tapkanjem

5. korak: Ko ste naredili cel krog tapkanja, se spet osredotočite na svoje telo.

Naredite vdih in izdih, prepoznajte, kaj se je v vašem telesu zgodilo med tapkanjem proti anksioznosti. Spet uporabite lestvico od 0-10, podobno kot v drugem koraku. Če je intenzivnost vaših občutkov padla, vendar jih še vedno čutite, lahko postopek uporabite še večkrat, dokler negativni občutki ne izginejo popolnoma.

Opisani postopek je res samo osnovni postopek, ki lahko mnogim ljudem prinese nepričakovano trenutno olajšanje. Olajšanje bo trajalo morda nekaj minut, morda nekaj ur, morda nekaj dni. Nelagodje se bo verjetno kmalu spet vrnilo.

Kako pa premagati anksioznost trajno ?

Za trajno odpravo anksioznosti in strahu je  potrebno odkriti vzrok vseh teh občutkov. S tem pa se ukvarjamo na individualni EFT terapiji za trajno odpravo anksioznosti, kjer poiščemo vse tiste stresne dogodke, ki so povzročili, da je anksioznost sploh nastala. Potem uporabimo tapkanje, hkrati pa smo osredotočeni na posamezen specifičen dogodek. S tem dosežemo, da spomin na dogodek ni več boleč spomin, ni več čustvenega ali telesnega neugodja ob misli nanj, ampak postane nevtralen. Več kot predelamo takih dogodkov na EFT terapiji, bolj izginevajo simptomi anksioznosti. Vse te spremembe so trajne in ljudje končno dosežejo notranji mir in notranjo svobodo…