Trajno se rešite depresije, anksioznosti in paničnih napadov

Anksioznost – znaki [2 konkretna napotka, kako si pomagati in jih trajno odpraviti]

Anksioznost – znaki [2 konkretna napotka, kako si pomagati in jih trajno odpraviti]

Znaki anksioznosti so telesni in čustveni, izražajo pa se tudi na nivoju vedenja in mišljenja. Znake anksioznosti lahko v danih okoliščinah občuti prav vsaka oseba. Stresne situacije (razgovor za službo, zagovor diplome, nesigurnost, če bomo lahko plačali mesečne položnice,…) nas napolnjujejo s tesnobo, strahom in skrbjo, ob katerih se anksioznost (znaki) kažejo v obliki hitrega bitja srca, težkega dihanja, slabosti, potenja,…

anksioznost znaki

Slika 1: Znaki anksioznosti se izrazijo kot odgovor telesa na stresno situacijo.
Zakaj jih ne bi odpravili? Več najdete na VlastaKuster.si.

Znaki anksioznosti so pravzaprav posledica tega, da se naše telo na dano situacijo odzove s stresnim odzivom, ki ga imenujemo “boj ali beg”. Telo nas tako skuša obvarovati pred realno ali neresnično nevarno situacijo (Vir 1 – Anxiety Disorders – Rethink). Bistvena razlika pa je v tem, da občutja strahu, tesnobe in zaskrbljenosti, četudi ne gre za realno nevarnost ali ogroženost, po stresni situaciji izzvenijo, pri ljudeh, ki pa trpijo za anksioznostjo ali anksioznimi motnjami, pa občutki nelagodja ne minejo tako hitro.

Kako si pomagati, če ugotavljate, da se to dogaja tudi vam? Si sploh lahko pomagate? Odgovor je pritrdilen.

V prispevku boste izvedeli, kako:

  • preprečiti razvoj znakov anksioznosti
  • lajšati znake anksioznosti in anksioznost samo
  • telo razbremeniti stresa, ki je odgovoren za občutenje anksioznosti
  • doseči, da določena anksiozna motnja izzveni
  • ponovno zaživeti brez bremena zaskrbljenosti.

V spodnjem zapisu sem bom zato dotaknila…

1. Znaki anksioznosti – kateri so najpogostejši?

Kadar se posameznik znajde v neki situaciji, ki v njem sproža skrb, nemir, zaskrbljenost, živčnost in podobno čustveno neugodje, se možgani na grožnjo ali nevarnost (resnično ali neresnično) odzovejo s sproščanjem stresnega hormona kortizola in adrenalina. Četudi nevarnost ni resnična, ti hormoni povzročajo fizične znake anksioznosti, kot so:

  • pospešen srčni utrip
  • bolečina in stiskanje v prsih
  • težko dihanje
  • bolečine v mišicah
  • napetost v želodcu
  • slabost
  • bolečine v trebuhu
  • povečano potenje
  • vrtoglavica
vrtoglavica - anksioznost znaki

Slika 2: Vrtoglavica je eden izmed pogostih telesnih znakov anksioznosti.
Najboljši način, kako se rešiti vrtoglavice, je EFT tapkanje.

  • nenavaden pritisk v glavi
  • glavobol in migrena

Telesne znake anksioznosti pa spremlja tudi:

  • strah
  • tesnoba
  • napetost
  • razdražljivost
  • jokavost
  • težave s koncentracijo
  • težave z oblikovanjem misli
  • občutek nemoči
  • izogibanje in umikanje
  • utrujenost
  • nespečnost,…
nespečnost

Slika 3: Nespečnost je pogost pojav, ki spremlja ljudi, ki trpijo za anksioznostjo. Telesni znaki anksioznosti jih lahko prebudijo tudi sredi noči.

Ko nevarnost mine, se stanje v telesu normalizira, vendar pri ljudeh, ki se borijo z anksioznostjo kasneje in počasneje, kot pri ljudeh, ki nimajo teh težav (Vir 1 – Anxiety Disorders – Rethink).

Pri prepoznavanju in interpretiranju znakov anksioznosti, pa se pogosto tudi zmotimo. Najpogostejša napaka, ko se pri ljudeh pojavi anksioznost (znaki) je ta, da najprej pomislijo, da imajo resno bolezen. Ljudje, ki trpijo za anksioznostjo, se dejansko počutijo zelo slabo, k čemur prispeva dejstvo, da kljub temu, da niso soočeni z resnično nevarnostjo, v njihovi notranjosti vztraja občutek tesnobe, ki ga ne morejo pomiriti.

Ker občutki tesnobe, vznemirjenosti, napetosti,… vztrajajo, jih to močno utruja. Počutijo se slabše, kot se v resnici. Osebni zdravnik običajno opravi vse preglede in ne ugotovi nobene bolezni – kljub temu, da je počutje še vedno zelo slabo.

2. Kaj je pravzaprav anksioznost?

Anksioznost je čustveno stanje, skozi katerega se odraža čustvena bolečina, ki jo ljudje nosijo v sebi. Gre za mešanico tesnobe, strahu, nemira, napetosti, živčnosti, zaskrbljenosti, nervoze, panike,…

Vse spremembe, ki jih anksioznost (znaki) povzročijo v našem telesu in vedenju, so podobne tistim, ki nastanjeno pri odzivu na stres. Pojavijo se lahko postopoma ali pa iznenada in nepričakovano, v varnem zavetju doma ali pa, ko smo zunaj med ljudmi, v službi, v trgovini, v avtu,… Trajajo lahko nekaj minut, napredujejo pa lahko celo v napad tesnobe ali napad panike.

napad panike

Slika 3: Anksioznost je čustveno stanje, ki lahko v telesu povzroči podobne spremembe, kot jih doživljamo ob stresu. Anksioznost svoj višek lahko izrazi tudi v najbolj strašljivi obliki – v obliki napada panike. Zakaj lahko anksioznost napreduje do napada panike in
kako se paničnih napadov rešiti, pišem na www.vlastakuster.si.

3. Vzroki anksioznosti

Znaki anksioznosti se pojavijo zaradi nakopičenega stresa v življenju. Ljudje namreč skozi vse življenje doživljamo veliko stresnih dogodkov, posledice pa se nalagajo v naše telo – v energijski sistem telesa. Ko je nakopičenega stresa preveč, telo ne more več funkcionirati in na nek način pokaže, da tako ne gre več naprej. Pojavi se vrtoglavica, slabost, stiskanje v prsih ali kakšen drug telesni simptom.

Pri anksioznosti se prepogosto premalo upošteva vpliv dogodkov iz preteklosti. Vedeti morate, da na vaše sedanje počutje, močno vplivajo tudi dogodki iz preteklosti. Ni pomembno, če ste neko težko stresno situacijo doživeli včeraj ali pred 20 leti – pomenljivo je, da je še vedno shranjena v energijskem sistemu vašega telesa.

energijski sistem

Slika 4: Zgornja slika prikazuje energijski sistem našega telesa in pojasnjuje, kako boleč stresni dogodek v njem povzroči motnjo, zaradi katere nastane negativno čustvo. Spoznajte EFT tapkanje, ki čisti in odstranjuje negativna čustva in posledice stresnih dogodkov.

Izumitelj EFT tehnike, Gary Craig, predpostavlja, da se vsi stresni dogodki kopičijo v telesu – v energijskem sistemu telesa. Kdaj motnja nastane ni pomembno, pomembno je, da po nekem čustvenem pretresu, motnja ostane v nas in se tekom let prav nič ne zmanjša.

Stres, kot posledica stresnih in bolečih dogodkov, pa ima ogromen vpliv na nastanek slabega počutja. Znanstvene raziskave potrjujejo, da EFT tehnika zmanjšuje nivo stresnega hormona kortizola. Izboljšuje mnoge psihološke kazalce zdravja – na anksioznost npr. deluje tako, da le-ta upade za 40%.

EFT tehnika psihološki kazalci zdravja

Slika 5: Zgornja slika prikazuje, da EFT tehnika izboljša psihološke kazalce zdravja – občutenje anksioznosti pade za 40%.

4. 2 konkretna napotka, kako si pomagati in znake anksioznosti trajno odpraviti

V naslednjih dveh napotkih, vam želim razložiti:

  • kako si pomagati, kadar boste v sebi zaznali znake anksioznosti in
  • kako za vedno odpraviti pojavljanje znakov anksioznosti.

4.1. Anksioznost – znaki in samopomoč

Kadar se pojavi anksioznost (znaki), si lahko najhitreje pomagate tako, da s pomočjo EFT tehnike omilite jakost njenih znakov. EFT tehnika je tehnika čustvene osvoboditve in že samo ime pove, da deluje na področju naših negativnih čustev in občutij, ki ji trenutno zaznavamo. Pri anksioznosti gre npr. za občutenje strahu, napetosti, živčnosti,… in s tapkanjem po akupunkturnih točkah telesa ter istočasno osredotočenostjo na negativno občutenje, jakost občutij lahko omilimo. Prav tako si lahko z EFT tehniko pomagamo pri zmanjševanju jakosti fizičnih znakov anksioznosti, kot je npr. pritisk v glavi, napetost v mišicah, bolečina v prsih,… O drugih načinih samopomoči pišem tudi na VlastaKuster samopomoč pri anksioznosti.

anksioznost, anksioznost znaki

Slika 6: Ženska, ki trpi za anksioznostjo, je veliko koristnih napotkov, kako si pomagati pri tovrstnih težavah, našla v knjigi Tapkanje odpravi negativne misli in občutke.

Vabim vas k ogledu spodnjega videa o zgodovini in znanstvenih raziskavah učinka EFT. V njem na kratko razložim zgodovino EFT tehnike in omenim znanstvene študije, ki potrjujejo njeno uspešnost.

Koncept EFT tehnike je zelo preprost:

  • energijski sistem telesa je povezan z našimi čustvi
  • negativa čustva so blokada (motnja) v našem energijskem sistemu telesa
  • s tapkanjem po akupunkturnih točkah telesa čistimo blokade, ki so nastale v našem energijskem sistemu telesa
  • znanstveno je dokazano, da EFT tehnika pomaga pri odpravljanju anksioznosti.

4.2. Anksioznost – znaki in EFT terapija

Za trajno odstranitev anksioznosti (socialna anksioznost, generalizirana anksiozna motnja, agorafobija,…) vam svetujem, da preizkusite, kako celovito in globoko razbremenitev, vam nudi EFT terapija.

EFT terapija je terapevtski proces, v katerem ne samo, da telo očistimo vseh negativnih čustev in občutij, pač pa poiščemo tudi prave vzroke, zaradi katerih doživljate znake anksioznosti oziroma trpite zaradi anksioznosti. To pomeni, da poiščemo vse tiste ključne boleče in travmatične dogodke, zaradi katerih je v energijskem sistemu vašega telesa nastala motnja. S tapkanjem motnje potrpežljivo in ljubeznivo odstranimo.

Potrebno se je dotakniti pretekle čustvene bolečine, zaplavati vanjo, jo ponovno začutiti, jo predelati in nato njene posledice počasi izpustiti iz naše notranjosti. Temu sledi pomemben korak, v katerem potolažimo našega notranjega otroka, ga pomirimo in mu zagotovimo, da je popolnoma varen.

notranji otrok

Slika 7: Učinkovita EFT terapija je celovit proces, ki vas preko čustvene bolečine vodi do tega, da potolaži vašega notranjega otroka in vam tako omogoči, da nadaljujte življenje brez težkega čustvenega bremena.

V zadnjem koraku pa sledi še pozitivni del, ki je ta, da našega notranjega otroka razveselimo in ga tako popeljemo – popeljemo sebe v nov dan, v katerem ne bo več teže negativnih preteklih bremen, pač pa le še občutek globoke čustvene osvoboditve, občutek sproščenosti in notranjega miru.

Viri in dodatne informacije na temo “Anksioznost – znaki

1 – Anxiety Disorders – Rethink

Vlasta Kuster je specialistka EFT in magistrica temeljnih medicinskih znanosti. S pomočjo EFT terapije ljudem pomaga, da se v treh mesecih trajno rešijo anksioznosti, tesnobe, depresije in paničnih napadov. 

Prispevek: Anksioznost – znaki [2 konkretna napotka, kako si pomagati in jih trajno odpraviti]