Trajno se rešite depresije, anksioznosti in paničnih napadov

Zdravljenje anksioznosti brez zdravil [5 preprostih načinov]

Zdravljenje anksioznosti brez zdravil je možno. Nekatera zdravila, kot so benzodiazepini, delujejo sicer hitro, tudi že v 30 minutah, vendar lahko povzročijo odvisnost in tudi izrazitejše nezaželene stranske učinke, npr. zaspanost in neusklajene gibe, tudi že v manjših odmerkih. To lahko povzroči težave pri delu, šoli ali vsakodnevnih dejavnostih, kot je vožnja.

Kaj lahko storite sami, ko želite premagati in odpraviti anksioznost brez zdravil?

O tem pišem v nadaljevanju prispevka…

1. Pomembna in dobrodošla je telesna aktivnost

Telesna aktivnost že nekaj časa velja za enega izmed načinov uspešnega premagovanja stresa, pozitivni učinki redne telesne dejavnosti na zdravje, pa veljajo danes tudi na področju sodobne medicine za nesporne. Redna vadba npr. po nekaterih raziskavah zmanjša smrtnost kar do 30% – tako pri moških, kot pri ženskah, v vseh starostnih skupinah (Vir 1 – Effects of Exercise and Physical Activity on Anxiety – NCBI). Obstajajo trdni dokazi, da lahko že z 2-2,5 ure zmerne do visoke telesne aktivnosti tedensko, zmanjšate tveganje pred nastankom kroničnih bolezni. Poleg tega študije dokazujejo, da vadba izboljša tako samopodobo, kot počutje na splošno.

Fizična dejavnost pozitivno vpliva na številne biološke in tudi psihološke mehanizme. Telesna aktivnost deluje preventivno in ščiti pred duševnimi motnjami (Vir 2 – Behavior Therapy – Science direct). Princip delovanja sicer še ni čisto povsem pojasnjen, vendar so odrasli, ki se ukvarjajo z redno telesno aktivnostjo, manj depresivni, pa tudi simptomi anksioznosti so pri njih prisotni redkeje.

Raziskave o vplivih telesne aktivnosti na obnavljanje možganskih celic (nevronov) so v zadnjih letih deležne veliko pozornosti, ravno tako učinki telesne vadbe na anksiozne motnje. Tudi poskusi v laboratoriju dokazujejo, da redna aerobna vadba deluje podobno kot antidepresivi – zvišuje raven t.i. hormonov sreče serotonina in noradrenalina.

Tako da, če ste le fizično zdravi, si vzemite vsaj 30 minut dnevno za telesno aktivnost – ta je lahko bolj intenzivna, pa tudi zmerna. Katerakoli anksiozna motnja je prisotna v vašem življenju, bo imela telesna vadba nanjo dober vpliv.

2. Prehrano dopolnite z magnezijem (Mg)

Magnezij je mineral, ki je v človeškem organizmu prisoten pri več kot 300 biokemičnih procesih. Naloga teh procesov je ohranitev notranjega ravnovesja; s pomanjkanjem Mg se lahko to ravnovesje poruši.

Med drugim igra Mg ključno vlogo pri bioloških sistemih povezanih z depresijo. Tako so npr. pri glodalcih, ki so jim namenoma odtegnili Mg, opazili prisotnost depresije, ki se sicer lahko pozdravi z antidepresivi, odpravi pa tudi z EFT metodo.

Z Mg osiromašena prehrana je povezana tudi z depresijo pri ljudeh, nizke koncentracije Mg so bile ugotovljene celo v povezavi s samomorilnostjo.

Nekateri dokazi iz opravljenih študij nakazujejo na to, da Mg služi kot učinkovit dodatek pri zdravljenju hudih depresij, pripomore lahko k zmanjšanju nekaterih simptomov manije, hitrih cikličnih bipolarnih motenj in zmanjšanju simptomov, povezanih s sindromom kronične utrujenosti.

Depresija pogosto nastopi skupaj z anksioznostjo. Pri blagi anksioznosti so bila v opravljenih raziskavah ugotovljena izboljšanja ob dodatku Mg.

Pri poporodni anksioznosti – za razliko od zgornjih ugotovitev – sicer niso ugotovili blagodejnega učinka magnezija (Vir 3 – The Effects of Magnesium Supplementation on Subjective Anxiety and Stress – NCBI).

3. Za sproščanje uporabite svoje glasilke in – vpijte

Po vpitju se boste počutili bolj sproščeno. Seveda s tem ni mišljeno vpitje na sočloveka, ampak se odpravite v naravo, v planine. Lahko vpijete tudi v avtu, na koncertnih prireditvah ali pa vpijete v blazino. Ob tem niti ni pomembno, kako glasni ste. Samo da vpijete! Občutili boste olajšanje in sprostitev.

4. Uporabite EFT metodo

EFT metoda temelji na predpostavki, da naj bi bila vsa negativna čustva povezana z električnim tokokrogom, ki se nahaja v našem telesu. Tapkanje na akupunkturne točke povzroči, da se v nekaj trenutkih zmanjša utrip srca, dihanje se umiri, roke niso več potne in tesnoba izgine.

Pri odpravi anksioznosti EFT metoda koristi na dva načina:

  • pomagate si lahko na licu mesta in takoj doživite olajšanje. Tukaj si boste lahko pomagali sami, če se boste naučili tapkanja. Več nasvetov, ki zadevajo samopomoč pri anksioznosti najdete na www.vlastakuster.si.
  • po drugi poti se lahko anksioznosti rešite za vedno, in sicer anksioznost odpravi EFT terapija, na kateri vam pomagam poiskati pravi vzrok za nastanek anksioznosti in vam ga s pomočjo uporabe EFT metode pomagam odpraviti.

Video: Kaj anksioznost je, kaj vpliva na njen nastanek in kako tudi anksiozno motnjo odpravite brez zdravil – trajno

5. Pišite in izlijte svoje občutke na papir

Naslednja izmed uporabnih stvari, ki jo lahko storite v boju proti stresu in anksioznosti – katerikoli vrsti anksioznosti (generalizirana anksiozna motnja, socialna anksioznost,…), je ta, da svoje občutke prenesete na papir.

Študija na Univerzi v Chicagu je ugotovila, da so študentje, ki so pred testom na kratko opisali svoje občutke in misli, izpit opravili bolje od tistih, ki tega niso počenjali (Vir 4 – Writing about worries eases anxiety and improves test performance – Uchicago).

To lahko storite tudi s pisanjem dnevnika in sicer tako, da naredite razpredelnico iz 4 stolpcev:

  • Datum
  • Kratek opis dogodka
  • Opis misli, ki vas obhajajo (Najpomembneje je, da zapišete misli, ki jih imate bodisi v pričakovanju ali med dogodkom in vam povzročajo tesnobo. Kaj si dopovedujete? Kaj se bo zgodilo? Kako se počutite glede tega?)
  • Stopnja tesnobe (opisno ali 0-10).

Viri in dodatne informacije na temo “zdravljenje anksioznosti brez zdravil”

1 – Effects of Exercise and Physical Activity on Anxiety – NCBI
2 – Behavior Therapy – Science direct
3 – The Effects of Magnesium Supplementation on Subjective Anxiety and Stress – NCBI
4 – Writing about worries eases anxiety and improves test performance – Uchicago

Mag. Asja Dominko (Vlasta Kuster) je vodilna EFT terapevtka za trajno odpravo depresije, anksioznosti in paničnih napadov.

Prispevek: Zdravljenje anksioznosti brez zdravil [5 preprostih načinov]

Želite ostati povezani z mano?

Vsak teden vam bom poslala kakšno prijazno sporočilo o tem, kako lahko zaživite sproščeno in mirno 💜 🌸 🍀